Krize přichází: jak vám může pomoct silná značka ji přežít?

Situace ve světě se nezlepšuje. Doba je pro lidi, ale i firmy nejistá. Dalo by se s nadsázkou říct, že jedinou jistotou pro mnoho lidí je že „bude hůř“. Tak a bylo dost negativity! V každé situaci se dá alespoň něco dělat. Teď je pro mnoho firem důležité pochopit, co mají dělat, pokud chtějí být ony ty, které krize nesemele.

Co odlišuje firmy, které jsou desítky let na trhu od těch, které možná na čas vystřelily do nebes, ale náhle, jakoby se po nich slehla zem? Je to jejich SILNÁ ZNAČKA. Nemají nejlepší, ani nejlevnější produkty, ale všichni je znají a mnozí je mají rádi, a ztotožňují se s nimi. Proto u nich nakoupí i v době recese, drží při nich v dobách dobrých i zlých. Pokud si totiž zákazník bude muset vybrat mezi několika firmami nebo produkty, zvolí ty, ke kterým má nejblíž, které k němu hovoří jasným a pro něj známým hlasem.

Co udělat, aby vaše firma měla silnou značku?

Mějte strategii. Pro vaší nabídku musíte mít zodpovězenou otázku: PROČ. Proč jsme jací jsme? Proč naši zákazníci mají kupovat od nás? Proč máme v reklamě tuhle hudbu, proč máme tyhle barvy, proč, proč, proč…?

Když vy znáte PROČ, teprve potom můžete chtít, aby to věděli vaši zákazníci.

A pokud to víte, je na čase to ukázat světu, nebo třeba vašemu městu. Silná a oblíbená značka totiž nemusí mít jen globální ambice, ale může to být třeba dobrá místní restaurace nebo kadeřnictví. I v menším měřítku, nebo i když se aktuálně daří, je třeba mít dobrou strategii značky.

Komunikace směrem ven i dovnitř

Korespondují vaše texty na webu s odpověďmi na otázku PROČ? Chápou vaši zaměstnanci vaší VIZI? Je v každém procesu a na každém propagačním materiálu vidět, kdo jste a poznají to zákazníci na první pohled?

Jestliže ne, dejte se do práce.

Kromě textů jsou důležité barvy a obecně vizuální stránka značky. Proč mají v McDonald’s uniformy? Proč je Alzák tak křiklavě zelený? Proč není občas žlutý nebo modrý? Protože musí být ihned rozpoznatelný. Protože i barvy mají vliv a vyvolávají pocit. Protože i barvy mohou mluvit hlasem vaší značky.

Trička, košile a tašky

Někdy se stává, že firma volí svoje barvy podle vkusu svého šéfa nebo jeho manželky. Pokud chcete v souladu se svou strategií opravdu vybudovat silnou značku, musíte i oblečení a barvy podřídit právě ji. Už teď vybavte své zaměstnance tričky s potiskem. Vyberte vhodné, firemní barvy. I pro vaše zaměstnance je to určité sdělení. Kromě oblečení můžete myslet na vaše partnery nebo zákazníky a obdarovat je kvalitními látkovými taškami s potiskem. 

Pokud váháte nebo nevíte jak na objednávku, určitě se nám ozvěte a my vám rádi se vším pomůžeme.