Psychologie barev a její využití ve firemním oblečení

Chcete potisknou firemní trička, ale nevíte jakou barvu zvolit? Tady jsou užitečné tipy, jak na to.

Nauka o psychologickém působení barev je velmi komplexním oborem, kterému se v posledních několika letech dostává velké pozornosti. Odborníci totiž přicházejí na to, že fungování lidského mozku je možné nepřímo ovlivňovat právě prostřednictvím správně zvolených barev. Toho můžete využít u svých zaměstnanců, jimž můžete tímto způsobem zvýšit produktivitu práce nebo dokonce pomoci ovlivnit kupní chování vašich zákazníků. Které barvy tedy zvolit?

Jaké jsou možnosti u výběru reklamních triček?

Se zákazníky komunikujete pomocí oblečení

Mnoho firem si bohužel chybně myslí, že své zákazníky ovlivňuje pouze prostřednictvím produktu nebo reklamních sloganů. Pro většinu lidí je ovšem naprosto zásadní komunikace přímo od zaměstnanců, a to nejenom v osobní rovině. Naprosto nedílnou součástí oslovení a ovlivnění zákazníka je v současné době firemní oblečení. Pokud budou vaši zaměstnanci působit jako pěst na oko, těžko se od nich nechá klient přesvědčit, i kdybyste prodávali sebelepší produkt nebo službu.

Jak zvolit správnou barvu?

Rovnou zapomeňte na to, že budete barvu firemního trička měnit každý rok podle posledních módních trendů. Zákazníci vnímají zásadní změny negativně, a proto je třeba k těmto krokům přistupovat opatrně. Barva oblečení by měla korespondovat s prostředím, koncepcí a především s barevným kódem vaší společnosti. Máte-li v logu například kombinaci červené a modré, budou žlutá trička působit neprofesionálně a odpudivě. Pokud si nevíte rady, není ostudou se obrátit na stylisty nebo designéry, aby vám pomohli se správnou barevnou kombinací.

Jak funguje psychologie barev

Potisk triček a jejich barva má odpovídat i vaší cílové skupině. Zaměřujete-li se na mladé, budete v barvách pravděpodobně odvážnější než v případě cílení na seniory. Pojďme si nyní představit psychologické působení jednotlivých barev:

  • Černá – není příliš vhodná, vyjadřuje smrt, zlo, tajemství a protest. Na zákazníky nebude působit dobře.
  • Bílá – barva nevinnosti, čistoty, ale také určité nejistoty. Je vhodné její doplnění o jiné odstíny.
  • Šedá – působí lacině, protože lidé v ní vidí především chudobu a nadměrnou pokoru. Na někoho působí smutně.
  • Hnědá – odstín působící vážně, realisticky a důvěryhodně. V lidech vyvolává pocit tradice, solidnosti a střízlivých očekávání.
  • Fialová – vyvolává znepokojující, až neklidný dojem. Naopak podtrhuje osobitost a melancholické pocity, což nemusí být vždy dobře.
  • Červená – barva plná energie, vzrušení, síly a moci. V některých zákaznících ovšem může evokovat nebezpečí.
  • Modrá – klidný a velmi uklidňující odstín, který na zákazníky působí pozitivně. Tmavé odstíny však vyvolávají smutné vzpomínky nebo chvíle rozjímání.
  • Zelená – odstín působící přirozeně a atraktivně. Je spojen s přírodou, klidem a pocitem bezpečí i přátelstvím. Světlé odstíny vypadají jedovatě.
  • Oranžová – barva slavností a pocitu radosti. Vyvolává velice příjemné pocity, protože je spojena s představou tepla, zlata a bohatství.
  • Žlutá – přináší uvolnění a povznesení se nad každodenními problémy. Působí harmonickým dojmem a povzbuzuje do dalších činností.

Na psychologii barev ve firemním oblečení byste si měli dát záležet. Nedá se ovšem uvést jeden univerzální barevný koncept, který by byl vhodný pro všechny podnikatelské subjekty.

V Color Factory vám rádi vám pomůžeme s výběrem barvy, střihu i materiálu tak, abyste byli vy, vaši zaměstnanci i zákazníci zcela spokojení.